Saya menerangkan sekali lagi mengenai apa yang perlu ditulis oleh murid-murid di dalam buku mini tersebut. Murid-murid agak teruja apabila saya maklumkan kepada mereka bahawa akan ada penilaian bagi memilih Buku Mini Mari Bina Ayat yang terbaik . Hadiah-hadiah akan diberikan kepada murid-murid yang dapat menulis ayat dengan baik di dalam buku tersebut.
Saya dapati tidak semua murid hadir di tapak perhimpunan. Ada yang agak lewat tiba di sekolah. Pada waktu itu juga saya dapati keadaan di tapak perhimpunan agak sesak dan kurang sesuai bagi murid menulis.
Saya tetap membimbing murid-murid menulis ayat yang betul berpandukan gambar dan kosakata yang diberi .
Saya meminta murid menulis sekurang-kurangnya satu helaian buku mini yang mengandungi empat gambar.Bermakna, murid-murid perlu menulis empat baris ayat.
Jam 7.40 pagi,
Murid-murid masuk ke kelas masing-masing untuk menjalani pdp.
Saya kira, saya perlu mengubah cara pelaksanaan program ini agar mampu berjalan dengan baik dan dapat memberikan impak seperti yang diharapkan.
No comments:
Post a Comment